Hangosan bejelentették, de most tovább tolták az ügyet. Szatmáryék látványtervet akarnak, de még a vak is láthatja, hogy milyen bonyolult megvalósítás ez.
A Fidesz-csicska Kovács és Szatmáry üres ígéretei és ujjmutogatása helyett Nemes Gábor elmagyarázza, miért olyan bonyolult a HÉV-METRÓ összekötésének a terve.
Mert ugye bejelentették, hogy lesz! Majd valamikor. Az ügy ugyanis a háttérbe került, amíg a ráckevei és a csepeli HÉV projektje befejeződik.
A kormány és a Fővárosi Önkormányzat közötti egyeztető fórumon elhangzott, hogy Budapest átadja a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötéséről szóló terveket. A feladatot pedig átveszi a kormányzat. Az ügyről természetesen továbbra sem kérdezték meg a lakókat, és 10 éve csak üres ígéretek vannak róla Orbánék részéről.
De a rengeteg egyéb beruházás miatt elcsúszott, elképesztő drága tervezettel több probléma is van:
- A metró a BKV, a HÉV pedig az állam tulajdona a MÁV-on keresztül.
- A két rendszer teljesen eltérő paraméterekkel rendelkezik: más a padlómagasság
- A szerelvények befoglaló mérete
- De még a vontatási feszültség is. Ezer más paraméteren kívül.
Egy közös van a két vonalban, hogy a sínpárok nyomtávja ugyanaz. Ennyi
Ha elindulna az összekötés, a Pillangó utcától kezdve az egész területet át kell építeni. Az Örs Vezér téren maradandó forgalomkorlátozások lesznek, ráadásul valahogyan szinkronba kell hozni a két menetrendet. Míg a metró 2-3 percenként jár, addig a Hév 15 percenként. Vagy teletömnék a szerelvényeket az egyik oldalon, vagy túl kevés utas lenne a másikon.
Az ilyen csodaberuházások helyett a metróval, villamossal, autóbusszal és HÉV-vel érkező utasok átszállásához kell segítséget nyújtani. Ehhez jól átlátható csomópontok kellenek. És ez sokkal olcsóbb lenne.